Médiatár
Emlékek őre =The Giver
2014-ben készült, amerikai fantasztikus film, 94 perc
.
rendező: Phillip Noyce
író: Lois Lowry
forgatókönyvíró: Michael Mitnick
operatőr: Ross Emery
zeneszerző: Marco Beltrami
szereplők: Brenton Thwaites (Jonas) ; Jeff Bridges (Giver) ; Meryl Streep (Elder) ; Alexander Skarsgard (Jonas apja) ; Taylor Swift (Rosemary) ; Katie Holmes (Jonas anyja)
forgalmazó: ADS Service Kft.
információhordozó: DVD
.
A 12 éves Jonas olyan világban él, melyben nincs igazságtalanság, éhezés, erőszak, nincsenek kábítószerek, a családok életében is teljes a harmónia. Ezt a tökéletesnek tűnő világot a bölcsek tanácsa vezeti. Ők azok is, akik a tizenkettedik évüket betöltött fiúk és lányok egész életre szóló pályáját kijelölik egy évente megrendezett ceremónián. Történetünk hősét valami egészen egyedi feladatra tartják alkalmasnak. Emlékek Őre lesz belőle, ő lesz az egyetlen olyan ember a társadalomban, aki még ismeri a régi állapotokat, s ezáltal bölcs tanácsokat adhasson másoknak. Ahhoz, hogy erre felkészülhessen, egy idős férfi lesz segítségére. Tőle Jonas megismeri a fájdalmat, a szomorúságot, amit a háborúk és más lehangoló események okoztak a valódi világban. Jonas egyre inkább úgy érzi, hogy valami nem stimmel a világgal, amiben most él. A mentorával töltött idő alatt ráébred, hogy mekkora árat kell fizetnie mindenkinek ezért a színtelen békéért. Az emlékek ifjú őre letér a kijelölt ösvényről és a szabályokat felrúgva azt teszi, amiről azt gondolja, hogy helyes. A film Lois Lowry „Az emlékek őre „ című világhírű regénye alapján készült.
.
Liza, a rókatündér = Liza, the Fox-Fairy
2014-ben készült, színes magyar romantikus fantáziafilm, vígjáték, 94 perc
.
rendező: Ujj Mészáros Károly
forgatókönyvíró: Hegedűs Bálint, Ujj Mészáros Károly
operatőr: Szatmári Péter
zeneszerző: Tövisházi Ambrus, Csengery Dániel
szereplők: Balsai Mónika (Liza), Bede Fazekas Szabolcs (Zoltán zászlós), David Sakurai (Toni Tani), Schmied Zoltán (Henrik), Cserna Antal (Károly), Molnár Piroska (Márta Tanaka), Reviczky Gábor (Ezredes)
forgalmazó: Pro Video Film & Distribution Kft.
információhordozó: DVD
.
A Liza egy Budapestre nagyon hasonlító Csudapesten játszódik, valamikor a hatvanas-hetvenes évek környékén, de egy alternatív univerzumban, ahol a Kádárhoz nagyon hasonlóan beszélő ember papol a kapitalizmus építéséről a rádióban, ahol az Erzsébet téri buszmegállóból hamburgeres lett, és ahol foci helyett a hoki a nemzeti sport. Ebben a világban él Liza, a szende ápolónő, aki a japán nagykövet özvegyénél szenved. Hat éve megjelent nála egy japán énekes, Tony Tani szelleme, amit ő teljesen természetesen vesz, mert hát miért is ne jelenne meg neki egy japán énekes szelleme, ha pont az ő számaival tanítja japánul, és mellesleg Liza kedvenc szórakozása egy olcsó japán ponyvát olvasni. Minden szép és jó, amíg az özvegy hirtelen meghal. Végrendeletében annyit kér Lizától, hogy ne maradjon egyedül, és keressen magának társat. Aztán az összes szóba jövő kérő is meghal. Liza teljesen abban a meggyőződésben él, hogy el van átkozva, rókatündér lett, ezért minden férfi, aki beleszeret, halálnak halálával lakol. Meghalnak az utcán, meghalnak a randi után. Miközben Liza megpróbálja legyőzni az átkot és megtalálni az igazit, és Zoltán Zászlós – Magyarország egyetlen finn westernzene-rajongó rendőre tud csak életben maradni több szerencsétlen baleset ellenére – érdeklődését is felkelti. Tomy Tani viszont énekel rendíthetetlenül.
.
Malom és kereszt = The Mill and the Cross
2011-ben készült, feliratos svéd-lengyel filmdráma, 92 perc
.
rendező: Lech Majewski
forgatókönyvíró: Lech Majewski, Michael Francis Gibson
operatőr: Lech Majewski, Adam Sikora
zeneszerző: Lech Majewski, Jozef Skrzek
szereplők: Rutger Hauer (Peter Bruegel), Charlotte Rampling (Mary), Michael York (Nicholas Jonghelinck), Oskar Huliczka (kürtös), Joanna Litwin (Marijken Bruegel), Dorota Lis (Saskia Jonghelinck), Bartosz Capowicz (Crucified)
forgalmazó: Fantasy Film Kft.
információhordozó: DVD
.
Idősebb Pieter Bruegel festményei tökéletes eszközként szolgálnak a „mit veszel észre először a képen?” című játékhoz. Fognak egy jelentős bibliai vagy mitológiai eseményt, és elrejtik a szem elől a zsúfolt térben. Ezt a jelenséget gondolta megfilmesítésre érdemesnek Lech Majewski lengyel rendező, méghozzá Az út a Kálváriára című festményről készült regény (Michael Francis Gibson: Malom és kereszt) alapján.
A festmény központi eseménye Jézus útja kereszthalálának helyszínére, viszont a több mint 500 alakot ábrázoló képen hiába középen foglal helyet, a festő a tekintetet másfelé vezeti. A malom uralja a festményt, de nagyobb szerepet kap Szűz Mária, egy kereskedő, néhány paraszt és egy-egy elsőre kétes jelentőségű tárgy. Ugyanígy van felépítve a film is: elidőzgetünk a történetek kevésbé fontos szereplőin, életképeket, jelentéktelennek tűnő eseményeket látunk, s a festmény címét jelző jelenetsorba pedig csak a film felénél csatlakozunk. A hangsúlyok pozícióját jelzi Krisztus arcának takarása is: ahogy a festményen, a celluloidon sem az érzelmek dominálnak. Hűen Az út a Kálváriárához egyedül a gyászoló anya elkeseredettsége kap nagyobb szerepet.
Akik esetleg kevésbé érzik magukat hozzáértőnek a festészet világában, azok se tántorodjanak el a megtekintéstől! Maga Bruegel (Rutger Hauer) mesél egy szereplőnek művéről, vázlatok és festmények módjára be- és megállított élőszereplős képsorokon mutatja be, miért úgy festette meg a képet, ahogy. Elmagyarázza a szimbólumokat, illetve azok helyét a térben, egyes eseményekről is beszél, s értelmet ad néhány elsőre jelentéktelennek tűnő momentumnak is. Mindezt az ember egy képtári festmény alatti táblácskán is elolvashatná, a Malom és kereszt viszont ennél sokkal többet nyújt. Nagy pontosság és precizitás jellemzi a filmet, mintha csak nagyon finom teveszőr ecsettel rajzolták volna. Szinte az összes képkocka kompozíciója felér egy festménnyel. Valószínűleg még egyetlen filmkészítő sem használta ennyire tudatosan az aranymetszést. Az összes beállítás lényegében egy tökéletes, harmóniára törekvő szerkesztés eredménye, ami inkább izgató, mint pihentető a tekintet számára. Nehéz betelni a látvánnyal, szinte minden egyes pillanatot felfedezőútként él meg a szemünk.
Ez nem csak a kompozícióra vonatkozik, a háttér festményszerű megjelenítése is egészen egyedi, már-már kísérleti megvalósítás. A „festői táj” kifejezés egészen új értelmet nyer. A film kedvéért kitalált helyszínek előterét a festmény távolabbi képrészletei egészítik ki. Leggyakrabban a legerősebb szimbólum, az eget súroló, hatalmas malom tűnik fel. Miután Bruegel is elmagyarázza jelentését, egyértelművé válik, miről is szól a film. Azon túl, hogy az életről és a halálról mesél, a lét lényegét is feltárja.
Kevés a beszéd, a dialógus a filmben, néha az az érzésünk támad, hogy egy kiállításon ülünk, és hosszú percekig vizslatjuk az előttünk tornyosuló monumentális műalkotást. A cselekmény nagyon lassan indul be, viszont mire Jézushoz és az őt kísérő spanyol zsoldosokhoz érünk, már magába rántott az igényes képi világ.
.
Nagy szemek = Big Eyes
2014-ben készült, amerikai, életrajzi filmdráma, 101 perc
.
rendező: Tim Burton
forgatókönyvíró: Scott Alexander, Larry Karaszewski
operatőr: Bruno Delbonnel
zeneszerző: Danny Elfman
szereplők: Amy Adams (Margaret Keane), Krysten Ritter (DeeAnn), Christoph Waltz (Walter Keane), Jason Schwartzman (Ruben), Terence Stamp (John Canaday), Danny Huston (Dick Nolan)
forgalmazó: Pro Video Film & Distribution Kft.
információhordozó: DVD
.
Tim Burton 10 év után kilép a fantáziavilágból és egy életrajzi filmmel áll elő. A dráma középpontjában a Margaret Keane által festett, az ’50-es évek Amerikájában hatalmas sikert aratott festmények állnak.
Tim Burton hőse egy csapnivaló, minden önbizalmától megfosztott festőnő, Margaret Keane, aki tudtán kívül egy szélhámossal köti össze az életét. Nagydumás férje sajátjaiként kezdi árulni Margaret képeit a nagyszemű, elesett kislányokról, és hamarosan rendkívül sikeres lesz, a képek pedig először eredetiben, majd reprodukcióként elöntik a világot – maga Burton is gyűjti őket -, de az árnyékban maradó „művésznőnél” egy ponton elszakad a cérna. Amy Adams és Christoph Waltz párosa tökéletesen adja vissza ezt a kissé őrült, mégis hétköznapi történetet – alapvetően egy rossz házasság és egy megtalált identitás történetét, bizonyítva.
.
Önkívület = Self/less
2015-ben készült, amerikai fantasztikus-thriller, 92 perc
.
rendező: Tarsem Singh
forgatókönyvíró: David Pastor, Álex Pastor
operatőr: Brendan Galvin
zene: Dudu Aram, Antonio Pinto
szereplők: Matthew Goode (Albright), Ryan Reynolds (fiatal Damian), Michelle Dockery (Claire), Ben Kingsley (Damian), Victor Garber (Martin)
forgalmazó: Pro Video Film & Distribution Kft.
információhordozó: DVD
.
Damian, a dúsgazdag, nagy tiszteletben álló építész fényűző élete közel sem olyan tökéletes, mint elsőre látszik. Halálos betegséggel küzd, és napjai meg vannak számlálva. De talán nincs veszve minden számára. Egy nap egy különleges kutatásokat végző intézet, a Phoenix Biogenic embere felajánlja Damiannek, hogy ha szeretne tovább élni, radikális eljárással áthelyezik a tudatát egy fiatal, egészséges alanyba. Az üzletember igent mond az ajánlatra, és hamarosan új és fitt testben ébred. A középkorú, tapasztalt Damian ettől kezdve nagy kanállal eszi az életet: csinos nők, luxusautók és szórakozás töltik ki a hétköznapjait. Eleinte – mert a halhatatlanságnak ára van. Miután a gazdatest emlékei kezdenek a felszínre törni, Damian nyomozásba kezd, hogy kiderítse, kinek is vette át a helyét. Csakhogy azok, akiknek az újjászületését köszönheti, sötét titkot rejtegetnek a világ elől, és bármire képesek, hogy azt megőrizzék.
.
Szerelem, angolosan = How to Make Love Like an Englishman
2014-ben készült, amerikai romantikus vígjáték, 104 perc
.
Rendező: Tom Vaughan
forgatókönyvíró: Matthew Newman
operatőr: David Tattersall
zene: Stephen Endelman
szereplők: Pierce Brosnan (Richard), Salma Hayek (Olivia), Jessica Alba (Kate), Malcolm McDowell (Gordon), Duncan Joiner (Jake), Benjamin McKenzie (Brian) ADS Service Kft.
forgalmazó: ADS Service Kft.
információhordozó: DVD
.
Richard Haig nappal sikeres angol professzor a híres Trinity College-ben, Cambridge-ben. Éjszaka azonban teret enged az igazi Richardnak, s a gyönyörű egyetemistákról, tanulóiról fantáziál. Amikor azonban megismerkedik a 25 éves Kate-tel és teherbe is ejti, a férfi izgatott lesz, s azt várja, az apaságtól majd igazán felnő, nem lesz többé az a szexragadozó, mint korábban. Kate azonban hamarosan kidobja, s testvérét, Oliviát kéri meg, hogy tartsa őt szemmel. Richard pedig rájön, hogy nem is Kate-be, hanem inkáb a húgába, Oliviába szerelmes azóta, hogy először találkozott vele.
.
A virág románca = A Little Chaos
2015-ben készült, angol romantikus történelmi film, 112 perc
.
rendező: Alan Rickman
forgatókönyvíró: Alan Rickman, Jeremy Brock, Alison Deegan
operatőr: Ellen Kuras
zene: Peter Gregson
szereplők: Thomas Allam (Louis Alexander), Alan Rickman (XIV. Lajos), Kate Winslet (Sabine De Barra), Hope Hancock (Francoise Marie), Isabella Steinbarth (Louise Francoise), Hal Hewetson (Philippe ), Carolina Valdés (Mária-Terézia királynő)
forgalmazó: ADS Service Kft.
információhordozó: DVD
.
XIV. Lajos, a Napkirály szándéka nem kevesebb, mint hogy egy földi paradicsomot hozzon létre. Mindezt a gigantikus birtokon, Versailles-ban, a kastély kertjében. A munka egy részét tájkertésze, André Le Notre végzi. Megbízza, hogy a kastélypark minden szegletében ligetkéket alakíttasson ki, amely munkákra még pályázatot is hirdetnek. A sziklakert-bálhelyszín kivitelezésére a szakmai körökben addig ismeretlen hölgy jelentkezik, A két mesterember között hatalmas versengés alakul ki. A kastély hatalmas kertjének kettejük munkája nyomán olyan pompázatosan kell kinéznie, hogy felülmúljon minden létező dolgot. Sabine de Barra (Kate Winslet) tartásával, egyszerű, de őszinte modorával elbűvöli a Napkirályt…
192950db
4690db
6036db
1527db
181db
1275db